آخرین وضعیت جاده ازنا_شازند معروف به جاده مرگ

معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان پیشرفت فیزیکی محور ازنا_شازند را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ عملیات باقیمانده محور حوزه استان لرستان قابل بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش الشترخبر، گودرز باباعباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه محور ازنا_ شازند یکی از محورهای مواصلاتی بین شرق و جنوب شرقی استان لرستان با استان مرکزی است، عنوان کرد: این محور که از ترافیک سنگین برخوردار است به دلیل دوطرفه بودن یکی از محورهای پرحادثه کشور محسوب می‌شود.

وی به چهارخطه کردن این محوره اشاره و طول کل پروژه در حوزه لرستان را ٣۴.۴ کیلومتر در ۵ قطعه عنوان کرد و گفت: ۳ قطعه اول آن به طول ١٨.٧ کیلومتر سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید، قطعه چهارم نیز با طول ۶.۵کیلومتر سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده است.

 معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: عملیات باقیمانده قطعه ۵ به طول ۹.٢ کیلومتر نیز اردیبهشت ماه سال جاری توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور به شرکت بنادر همراه با عملیات باقیمانده حوزه استان مرکزی واگذار شده و هم اکنون در دست اقدام است.

بابا عباسی با بیان اینکه از این میزان حدود ۵ کیلومتر از مسیر نیز عملیات خاکی و ساخت ابنیه فنی و لایه‌های سابیس آن انجام شده و لایه بیس و آسفالت آن باقی مانده است، گفت: در محور فوق چندین تقاطع غیرهمسطح وجود دارد که زیر گذر مومن آباد و فروآلیاژ تکمیل و زیرگذرهای امامزاده پیر عباد و زیرگذر روستای باغ موری ۶۸ درصد انجام شده و دو دستگاه زیر گذر راه آهن و گنجه نیز با پیشرفت ۳۰ درصد در حال انجام هستند.

وی پیشرفت فیزیکی محور ازنا شازند را تاکنون ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: برای پروژه تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل باقیمانده پروژه نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ عملیات باقیمانده محور حوزه استان لرستان قابل بهره‌برداری خواهد بود.

شایان ذکر است در سالیان گذشته به دلیل ناایمن بودن جاده ازنا_شازند و وقوع تصادفات مرگبار از این محور بعنوان جاده مرگ نیز یاد می‌شد و اصلاح آن از مطالبات دیرینه مردم بوده است.

پایان پیام/