امام جمعه الشتر:

تحول نسل با بصیرت ضامن پیشرفت کشور است

امام جمعه الشتر گفت: مادران با تربیت نسلی بابصیرت می توانند نقش مهمی در تحول و پیشرفت جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام مراد امیدی روز یکشنبه در جلسه کارگروه بانوان اظهار داشت: جایگاه زن در اسلام از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) از ایشان می خواهد که هنگام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) نماز بخواند و شتر قربانی کند.

وی با بیان اینکه مادر می تواند فضایی را ایجاد کند که دنیا را در جهت مثبت یا منفی تغییر دهد عنوان کرد: کوچکترین تا بزرگترین جزو وجودی هر فردی از مادر وی نشات گرفته و این نشان می دهد که جایگاه مادر از چه اهمیتی برخوردار است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س)، افزود: متاسفانه در برخی کشورها از جایگاه زن استفاده ابزاری می شود اما تنها حکومت اسلام به جایگاه زنان بسیار اهمیت می دهد.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش نسبت به جایگاه زنان تنها به دست خود آنها محقق می شود خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود کمیته فرهنگی بانوان در شهرستان ایجاد و در این کمیته بر روی مهمترین مسائل، مشکلات و توانمندی بانوان تمرکز و برنامه گذاری شود.

انقلابی گری شخصیت فاطمه زهرا(س) از گذشته تاکنون ادامه دارد

فرماندار سلسله نیز ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری ” توسل به حضرت زهرا(س) در هر کاری گره گشاست” و ما هرچه داریم از حضرت زهرا(س) داریم.

مسلم مرادی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س)، افزود: در بعد تربیتی این حضرت پرورش دهنده امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و امام حسن(ع) است که در بعد اثرگذاری تربیتی به حدی بود که امام حسین(ع) جهانی را متحول کردند.

وی با اشاره به بعد انقلابی گری به عنوان یکی دیگر از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، ادامه داد: بعد انقلابی گری حضرت فاطمه زهرا(س) از گذشته تاکنون ادامه دارد، زمانی که حضرت علی(ع) در حصر خانگی و سکوت بود همسر ایشان شبانه منزل به منزل برای مردم روشنگری و از حق و عدالت دفاع می کردند و این نشان می دهد که همه باید راه خود را زهرایی و زینبی کنیم.

فرماندار سلسله با اشاره به بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی شهرستان، گفت: شما به عنوان نماینده بانوان جامعه باید هنگام ورود بانوان به ادارات سعی کنید در فضایی اخلاقی و با همدلی با آنها برخورد کنید.

وی عنوان کرد: توصیه می شود بانوان نخبه در حوزه های مختلف شناسایی و ضمن تشکیل کارگروهی با فعالیت ها و رویکرد اصلاحی سعی در رفع مشکلات بانوان شهرستان نمایید و وضعیت بهتر و مطلوب تری را برای آنان ایجاد نمایید.