خریداری ساختمان‌های حریم سد کمندان ازنا در آینده نزدیک

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره اینکه از مجموع ۱۱۱ ساختمان حریم سد کمندان ازنا تاکنون ۹۷ مورد خریداری شده است، گفت: با توجه به اختصاص یکصد میلیارد تومان خارج از بودجه جاری برای این طرح، مابقی ساختمان‌ها نیز به زودی خریداری می‌شود.

به گزارش الشترخبر، داریوش حسن نژاد امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: ۱۰ شبکه پایاب سد در استان داریم که در حال تکمیل هستند، این شبکه‌ها در صورت تکمیل ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: شبکه پایاب سد مروک دورود، سد کمندان ازنا، حوضیان الیگودرز و سد ایوشان برای ۶ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آب اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه ۵ ایستگاه پمپاژ در حال ساخت داریم، گفت: در سفر رییس جمهور به استان اعتبارات خوبی در حوزه ایستگاه پمپاژ مصوب شد.

حسن نژاد بیان کرد: دو ایستگاه پمپاژ و ۳ شبکه پایاب سدهای در حال ساخت نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ظرف یکسال آینده بسیاری از پروژه‌های آب منطقه‌ای تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به حجم مخازن ۶ سد در حال بهره‌برداری استان، گفت: ۲۰۸ میلیون متر مکعب حجم سدهای در حال بهره‌برداری است، حجم سدهای در حال اجرا نیز ۱۱۵ میلیون متر مکعب است، همچنین حجم سدهای در حال مطالعه نیز ۵۱۰ میلیون متر مکعب است.

حسن نژاد اعتبارات عمرانی شرکت آب منطقه‌ای لرستان را در سال جاری ۸۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حالی که این رقم سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان و سال ۱۳۹۹، ۲۲۶ میلیارد تومان بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ماه گذشته ۸۰۰ مورد اضافه برداشت از کنتورهای چاه آب گزارش شده است، گفت: کوهدشت بیشترین تخلف را در حوزه اضافه برداشت از چاه داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در خصوص آخرین وضعیت سد معشوره نیز توضیح داد: مدارک لازم برای اخذ مجوز ماده ۲۳ این سد در هیات دولت است ودر حال حاضر از محل اعتبارات قرارداد قبل و مطالعات طرح، هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شخص رئیس جمهور و وزیر نیرو پیگیر سد معشوره هستند، گفت: در صورت اخذ مجوز ماده ۲۳ طرح تا آبان ماه، می‌توان از اعتبارات سال‌جاری به پروژه اختصاص داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه به جابجایی روستای سد کمندان اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۱۱ ساختمان حریم سد کمندان ازنا تاکنون ۹۷ مورد خریداری شده است، و ۱۴ ساختمان نیز باقیمانده است.

حسن نژاد گفت: با توجه به اختصاص یکصد میلیارد تومان خارج از بودجه جاری برای این طرح، مابقی ساختمان‌ها نیز به زودی خریداری می‌شود.

وی میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای استان را ۸۴ میلیون متر مکعب معادل ۴۰ درصد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تاکنون ۶۷ فقره سند بستر رودخانه در استان صادر شده است.

پایان پیام/