امام جمعه سلسله:

دنیای بدون اسرائیل نزدیک است/ توافق ایران و عربستان در اوج قدرت‌نمایی ایران در فائق آمدن بر توطئه دشمن بود

خطیب جمعه سلسله گفت: توافق ایران و عربستان در شرایطی رقم خورد که در جنگ رسانه‌ای جهانی و اغتشاشات ادراکی که چند ماه علیه ایران اسلامی به طول انجامید، کشور ما با اقتدار به پیرورزی رسید.

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلسله ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: طبیعت، مخلوق خداست و رمضان، ماه الهی است؛ باید مراقب باشیم که نسیم بهار قرآن را فدای بهار طبیعت نکنیم.

وی با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران با عربستان افزود: در این توافق، سه کشور اصلی وجود دارند که هر سه به دنبال منافع خود هستند؛ در یک رأس این توافق، کشور جمهوری اسلامی ایران وجود دارد؛ این توافق در شرایطی رقم خورد که در جنگ رسانه‌ای جهانی و اغتشاشات ادراکی که چند ماه علیه ایران اسلامی به طول انجامید، کشور ما با اقتدار به پیرورزی رسید.

خطیب جمعه سلسله تصریح کرد: از دیگر توفیقات جمهوری اسلامی ایران در طی این مدت، حضور بی‌نظیر مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن، کنترل و بازگشت آرامش به بازار ارز پس از یک سری ناملایمات در این بازار بود که این توفیقات، اپوزیسیون نظام را در وضعیت فلاکت‌باری قرار دادند.

حجت‌الاسلام امیدی، با اشاره به اینکه طی مدت اغتشاشات اخیر، حامیان منطقه‌ای آمریکا مانند رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی به اهدافشان علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت نرسیدند، ابراز داشت: ایران در بازدارندگی دفاعی و در پیمان‌های بین‌المللی جایگاه بی‌نظیری را از آن خود کرد لذا با دست برتر در این توافق حضور دارد.

وی ضلع دوم توافق اخیر را کشور عربستان ذکر و بیان داشت: عربستان وضعیت خوبی ندارد؛ سران این کشور، هزینه‌های چندصد میلیارد دلاری خرج کرد اما نه در منطقه و نه حتی در کشور خودشان با اختلافاتی که در آن هست، نتوانست شرایط مناسبی را ایجاد کند؛ نتوانست حتی مشکل راهبردیش را با کشور یمن حل کند.

خطیب جمعه سلسله، کشور چین را ضلع سوم توافق اخیر ذکر و بیان داشت: همه ما کشور چین را می‌شناسیم؛این کشور با آمریکا بر سر مسأله تایوان اختلافات بسیار دارد؛ چین با حضور ایفای نقش در این توافق، درصدد به چالش کشیدن قدرت منطقه‌ای آمریکا بود و از طرف دیگر خواست تا قدرت بین‌المللی و صاحب نفوذ در دنیا معرفی کند و نیز بتواند نقش‌آفرینی آمریکا در تایوان را تلافی نماید.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که هر سه کشور به این توافق نیاز دارند؛ لذا در تحلیل این رویداد، دولتمردان ما، نه بزرگنمایی کنند و نه ذوق‌زده شوند و می‌بایست تعهدات عربستان را راستی‌آزمایی نمایند و متناسب با آن جلو بروند.

حجت‌الاسلام امیدی افزود: این توافق، بیشترین خسارتش نصیب صهیونیست‌ها است؛ آمریکایی‌ها و مخالفان داخلی ایران بعد از این توافق، دچار آشفتگی شدند چرا که توطئه‌ای که خواستند در کشور ما ایجاد کنند با خواست خداوند متعال، دامان خودشان را گرفت.

وی در پایان این بخش از سخنان خود، گفت: دنیای بدون اسرائیل، خاورمیانه بدون حضور رژیم صهیونیستی کودک‌کش در آینده نزدیک قطعی است.

خطیب جمعه سلسله در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه علمیه در رشد و توسعه انقلاب اسلامی، به سخن مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و بیان داشت: ایشان گفته‌اند که اگر حوزه علمیه قم نبود، معلوم نبود که انقلاب اسلامی به نتیجه می‌رسید لذا حوزه علمیه، قوام‌بخش دین و تدیّن مردم است و جامعه ما به طلبه‌ها و علمای وارسته نیاز دارد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به طلاب نیاز دارد لذا از مردم عزیز شهرستان درخواست داریم تا جوانان و نوجوانان مستعد را برای تحصیل در حوزه‌های علمیه معرفی و تشویق نمایند.

امام جمعه سلسله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مهمترین عمل در این ماه را ترک گناه دانست و ابراز داشت: فلسفه روزه در ماه مبار رمضان، رسیدن انسان مؤمن به درجه تقواست لذا در احادیث هم به این مهم اشاره شده که بهترین عمل در این ماه برای رسیدن به تقوا، ترک گناه است.

وی در پایان اظهارداشت: گناه، روح انسان را می‌کشد؛ گناه در دنیای انسان، آخرت انسان، شخصیت، اولاد و در جامعه بشری اثر می‌گذارد و اینکه گفته بشود، چهاردیواری اختیاری، جمله خطرناکی است چرا که عواقب شوم گناه یک فرد، می‌تواند دامن افراد دیگر را بگیرد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم: اسدالله محبی