سازش ١٠٠ پرونده منجر به قتل در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: خوشبختانه امروز شاهد یکصدمین فقره قتل منجر به صلح و سازش استان ظرف سه سال گذشته بودیم.

به گزارش الشترخبر، رزم در حاشیه مراسم خون صلح بین دو طایفه بزرگ قبادی و خدارحمی، کرمی در بخش کاکاوند شهرستان دلفان روستای خاکی، اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد یکصدمین فقره قتل منجر به صلح و سازش استان ظرف سه سال گذشته بودیم.

 وی بیان کرد: سال ۹۳ بر اثر اختلاف و منازعه دو طایفه قبادی با خدا رحمی و کرمی در روستای خاکی شهرستان دلفان ۲۰ نفر زخمی و شخصی به نام علیمراد قبادی به قتل رسید.

مدیرکل دادگستری لرستان گفت: پس از قتل علیمراد قبادی حدود ۲۰ خانوار به شهرستان‌های دیگر مهاجرت کردند، همچنین ظرف این هست سال اراضی کشاورزی منطقه کشت نشد.

رزم خاطرنشان کرد: پس از پادرمیانی و پیگیری ریش سفیدان و معتمدان منطقه اولیای دم رضایت دادند و اراضی کشاورزی منطقه هم پس از سال‌ها کشت شد.

وی با اشاره به خصلت گذشت و ایثار مردم لرستان به ویژه منطقه دلفان ،گفت: این صلح و سازش ها فرهنگ سازی است که اتحاد، انسجام و تامین امنیت را به دنبال دارد.

 رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: امیدواریم معتمدین و ریش سفیدان ذی نفوذ تلاش خود را برای صلح و سازش در منطقه به کار گیرند.

 رزم تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ و سنت حسنه صلح و سازش یا همان خون بس مورد تاکید و تایید سند تحول و رییس قوه قضاییه است.

پایان پیام /